Heel Nederland ziet elk jaar weer uit naar de komst van het kerstpakket. In de maanden tot aan de feestdagen wordt uitgebreid gesproken over wat men graag zou willen hebben en verwacht. Als het pakket er eenmaal is, dan wordt dat tot in de puntjes geanalyseerd, bekritiseerd en beoordeeld. Doe je het verkeerd, dan werkt dat demotiverend en stel je je personeel teleur. Doe je het goed, dan voelen je medewerkers zich door je kerstpakket gewaardeerd en gemotiveerd om aan een nieuw jaar te beginnen. Het belang van een goed pakket is groot, maar hoe kies je die?

 

In drie stappen naar het perfecte kerstpakket

Het lijkt onmogelijk om een pakket te vinden dat iedereen tevreden stelt, maar gelukkig valt dat wel mee. Het personeel is vaker niet echt geïnteresseerd in wat er in het pakket zit en hoeveel het waard is, maar meer in de boodschap die je ermee uitdraagt. Volg de onderstaande drie stappen en je vindt het beste kerstpakket voor jouw personeel.

 

1.      Houd een enquête

Via een enquête kun je exact uitvinden wat je personeel van het pakket verwacht. Het is helemaal niet vreemd om ze gewoon te vragen wat ze graag willen hebben, want anders blijft het gokken. Stel daarom een korte enquête op en stuur deze rond. Je vraagt bijvoorbeeld wat de mening was over het laatste kerstpakket, naar wat een ideaal pakket is volgens hen en naar wat daar dan in moet zitten.

 

2.      Welke boodschap wil je uitspreken?

Vervolgens vraag je jezelf af wat je je personeel met het kerstpakket wilt vertellen. Een bedankje voor de inzet van het afgelopen jaar is dan niet genoeg. Het is duidelijk dat je dat waardeert, maar wat waardeer je dan precies? Vraag jezelf af wat jullie samen hebben bereikt sinds de vorige kerst. Hebben jullie een nieuwe klant binnengehaald? Heeft je personeel alles uit de kast gehaald om een hele drukke en moeilijke periode te overbruggen? Zijn er bepaalde doelstellingen die behaald zijn? Sta even stil bij welke prestatie je met je kerstpakket wilt aanhalen.

 

Kerstpakket Webshop | De nr.1 Kerstpakketten webshop.

 

3.      Kies een pakket uit met een thema

Nu je weet wat je personeel wil hebben en je weet wat je met je kerstpakket wilt zeggen, is het tijd om een pakket aan te wijzen dat daarbij aansluit. En bij online winkels staan er dan honderden kerstpakketten tot je beschikking in allerlei prijsklassen en thema’s. Het is dan niet zo moeilijk meer om een pakket te vinden dat aan al je eisen voldoet. Via de filters maak je een selectie uit het grote aanbod. De onderstaande voorbeelden geven je vast inspiratie:

  • Kies een pakket met een Amerikaans thema als jullie een grote klant hebben binnengehaald uit de VS.
  • Een pakket met een ecologisch thema is perfect als jullie aandacht hebben besteed aan duurzaamheid het afgelopen jaar.
  • Kies voor een wellness pakket als je personeel hard gewerkt heeft en overtijd heeft gedraaid tijdens een moeilijke periode.

Over de auteur

Hallo, ik ben Daphne. Ik hou héél erg van shoppen en waarschijnlijk hou jij ook van shoppen! Op deze site zal ik mijn handige tips en tricks delen, waardoor jij 'de beste shop' ervaring hebt!

Gerelateerde berichten

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.